środa, 17 czerwca 2015

System Eliminacji Studentów

Do ostatniego wpisu pasuje jeszcze jedna anegdotka sprzed kilku dni, choć niezwiązana bezpośrednio z "moralnością". Jadąc przez park, mijam powoli starszego pana o lasce (jakieś 80+). Zwraca się do mnie drżącym, spokojnym głosem:
- Przepraszam... Czy ty dobrze widzisz?
Z trudem powstrzymując śmiech spowodowany tym bezpośrednim tematem odpowiedziałem:
- Raczej dobrze...
Na co starszy Pan:
- Czyli... Gdybym pokazał ci album... to byś wszystko dobrze widziała??
(Osoby, które dawno mnie nie widziały chciałbym poinformować, iż bądź co bądź - mam teraz najdłuższą brodę w życiu...)


Poza tym, jestem w trakcie sesji. Nie rozumiem idei tego legendarnego projektu; to nie służy nauczeniu się czegoś, umysłowy maraton sprzyja zapominaniu i bylejakości. Nie wiem, mówiąc szczerze, jak powinna wyglądać alternatywna wersja weryfikacji semestralnej wiedzy, ale inaczej.


Tak czy owak, chciałbym Was zostawić z kilkoma refleksjami (spośród tych bardziej zrozumiałych), na które natknąłem się kując:

1. "Byt jest tym, czym jest i nie jest tym, czym nie jest".
2. "Prawda bytu koniecznego jest jedyną prawdą, która jest z konieczności prawdziwa, ponieważ istota tego bytu nie może być inna, niż jest"
3. "Entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem"

Także radzę o tym pamiętać...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz