piątek, 24 lutego 2012

Kierunek: Wschód

Wrócę jeszcze na chwilkę do poprzedniego, etymologicznego wpisu. Wiecie, dlaczego obecny okres nazywa się Wielki Post? To prostsze niż konstrukcja cepa.


Otóż, w średniowieczu, był sobie taki bloger, który jednak bardzo nie lubił pisać tego swojego bloga. No i, w ramach pokuty i umartwienia, postanowił sobie, że przez cały ten refleksyjny czas, będzie pisał jednego, wielkiego posta. Post powstał i stał się umartwieniem, tak dla autora - jak i czytelników...


Spokojnie, ja postanowienia mam inne i dzisiejszy mój wpis będzie raczej krótki, myślę, że też mniej pokutny.


Kiedyś wspomniałem, że mam mieć komisję wojskową, więc skoro zacząłem, to pasuje skończyć tą chwalebną historię. Otóż, komisję miałem. Co prawda, nie byłem na niej osobiście, ale i tak dostałem kategorię E...


Tylko, tak się zastanawiałem, czym się różni np. ta kategoria E, od takiego normalnego prawa jazdy. Wniosek nasunął mi się jeden: to "prawko", które otrzymałem, jest na pojazdy wojskowe, a tamto - na cywilne! 

Jeszcze jeden dylemat: kategoria E, jest generalnie tylko dodatkiem, np. na przyczepy. Zwykle jest wydawane np do kat. C, czyli ciężarówek. Samo E, tak bez niczego, jest jakąś abstrakcją, no bo samą przyczepą raczej nie da się kierować, prawda?


Tak więc, tutaj również odpowiedź jest jedna: oni chcą, żebym ja wózkiem holował za sobą tę przyczepę! 


Ja to nawet rozumiem - tniemy koszta. Natomiast, jest jeden minus. Mianowicie, być może, Izrael zaatakuje Iran. Być może, pomoże mu USA. Być może... my, jako sojusznicy (przynajmniej w teorii) Stanów, wyślemy tam swoje wojska. Mało prawdopodobne? Być - może.


Ale jakby tak się jednak stało, to będzie niełatwo. Jak ja pojadę tam z tą przyczepą? Ile ja tam pojadę? Jeszcze w tym hełmie... Ale trudno, wszystko - ku Chwale Ojczyzny! Z resztą, jak będę wracał, to zabiorę na tą przyczepę trochę ropy, bo to głupio tak z pustymi rękami!


Kupię bułki i konserwy,
Zapas wody, coś na nerwy.
Zapakuję do walizki - 
I ciśniemy na Wschód Bliski...



1 komentarz:

  1. Czytany głośno Post i interesująca gra słów wywołały uśmiech i wulkan śmiechu w całym domu ;) dziękujemy za pozytywne wibracje,
    szerokiej drogi !
    serdecznie pozdrawiamy
    Życzliwi ;)

    OdpowiedzUsuń